Monday, August 17, 2009

Kepada insan yang kucintai

Salahkah aku mencari cinta…?tp stiap kali cinta yg aku dpt tak pernah membahagiakan aku..semuanya cinta palsu..yg dilindungi oleh jnji2 manis sang pria..aku benar2 kecewa..tp siapa aku utk melawan takdir..kini aku merasakan hidupku lebih tenang tanpa cinta..aku gmbira dan bahagia begini..tak perlu memikirkan tntg org lain..tdk menyakiti dan tak perlu tkt disakiti..cinta bgku sudah tiada maknanya lg..aku cukup serik utk bermain dgn cinta kerna seringkali cinta itu membuat aku tak keruan..makanku tak kenyang..mandiku tak basah..tidurku tak lena..hnya kerana cinta..lbh menyakitkan apabila hanya aku yg menanggung derita itu..tdk pula bg sang pria yg aku agung2kan cintanya..benar kata org..kita tdk seharusnya mempercayai seseorg itu dgn mudah..apabila aku menggantung harapan yg terlalu tnggi terhadapnya..aku terasa amat sakit sekali apabila harapanku itu hanya dipandang sepi..lantas segala2nya terkubur begitu sahaja dimamah waktu…

mengapa aku disakiti..apa salah dan dosaku padamu..?sehingga kau menghukum aku begini..walo bagaimanapun perlakuanmu terhadapku..walo setajam mana perkataanmu menghiris hatiku..sehingga disaat ini…aku masih tidak mampu memadam perasaan cintaku terhadapmu…hanya kamu yg aku dambakan setiap waktu…seandainya kamu tahu isi hatiku ini..aku ingin sekali memohon izinmu utk terus menyayangi dirimu selagi aku mmpu…aku x pernah dapat melupakan segala yg pernah berlaku antara kta berdua…akan kusimpan segala memori yg tercipta sepanjang kta bersama…walo kta x pernah bersua…namun ingatanku masih kuat dengan segala yg diluahkan dr bibirmu…seandainya kau tahu betapa seksa aku disini…menanti hadirmu disisiku walo aku tahu hal itu xkn mngkn terjadi…

mengapa kau menghukum aku sedemikian rupa…kau tawan katiku kemudian kau campakkan aku…mudahnya kau membuang aku dari hidupmu seperti mana mudahnya kau melafazkan cintamu padaku suatu ketika dahulu..tanpa memberi aku peluang untuk berteduh di payung kasihmu lebih lama lagi..maka hadirlah dalam mimpiku..agar terubat rindu di hati ini…walaupun hubungan kita tidak lagi seperti dulu..tetapi cintaku terhadapmu masih kekal subur dari dulu,kini,dan selamanya…tak mungkin ada insan lain yang berjaya merampas takhtamu di hatiku…kerana pintu hatiku ini telah tertutup untuk menerima cinta..aku tak sanggup lagi merasa peritnya ditinggalkan oleh insane yang paling disayangi…kau tinggalkan aku disaat aku mulai menyayangimu sepenuh hati..disaat aku mempercayaimu melebihi segala-galanya…ketahuilah olehmu..saban waktu aku merinduimu..walau aku menyedari aku sudah tiada ertinya lagi dalam hidupmu..

namun..aku tetap bersyukur kerana kau pernah membuat aku bahagia walau seketika cuma…aku sendiri tidak pasti..atas dasar apa kau menerimaku sebagai kekasihmu suatu ketika dahulu…dan aku juga buntu…atas dasar apa kau meninggalkan aku..ttp..aku tidak pernah mampu untuk memadam perasaan cinta itu terhadapmu..sekali lagi..aku pohon keizinan darimu utk terus mencintaimu selagi aku mampu..hanya namamu yang sering meniti dibibir ini..hanya wajahmu yang sering singgah dibenakku..terima kasih kerana telah mengajar aku erti cinta..dan kau juga telah mengajar aku erti kecewa….derita…dan sengsara…

Kepada semua insan yang sedang bercinta…cintailah mereka yang mencintaimu itu sepenuh hatimu…jangan kau persiakan dia kerana kamulah yang menjadi harapan dan impiannya..dan jangan pula kamu mendendami mereka yang mengecewakanmu…mungkin Tuhan mempertemukan kamu dengan orang yang salah sebelum Dia mempertemukan kamu dengan orang yang benar-benar mencintaimu…
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

3 Comment!: on "Kepada insan yang kucintai"

gizbo said...

weih..ayat ko mmg indah..tapi aku bet ko takbleh bace sebut ayat tu dalam bahasa melayu...kakakakaka..leklah geng..pompuan mainan dunia jerh..lost someone..meet someone..ok..chalos

Tengku Afifuddin bin Raja Ismail said...

ahhahah...aku saje jer tu..huhu..
amik ayat org lain...ehheheh..
ko igt aku rajin ke nk wat krgan mcm tuh..

Farah Ezzaty said...

wahh...jiwangnyer.....
huhuhu...
erm....
xcuse me ok...to ur fren!!!!!!not for af...
pmpn bkn mainan dunia!!
tp hiasan dunia!!!!!!!
nmpk sgt mu ni PLAYBOY!!!!!!!!!!
kn?????